default_mobilelogo

Midilli Adasındaki son günümüzde Petra, Ag. Paraskevi Köyü, Mitilini'de kahve ve dönüş yolu gibi bir planımız var.

Petra Panaya Glikofilusa Kilisesi,  manzarası güzel olan efil fil esen yüksek bir noktada kurulmuş. Aslında köyün ortasında bulunan bir kayalığın üzerinde duruyor. 4 bir tarafından şahane manzara var.Uzaktan bakıldığında büyülü bir görüntüsü var. İnşaası ile ilgili bir sürü efsane var.
‘Çevreye hakim konumundan anlaşıldığı üzere, sık sık korsan saldırılarının olduğu Bizans sonrası periyotta inşa edilmiştir. Kilisenin içinde ender Bizans ikonları ve çok güzel bir piskopos tahtı bulunmaktadır. Adanın önemli kutsal yerlerinden biridir.’ Diyor çeşitli kaynaklar.

Petra’nın merkezi için, birkaç cafe, restoran olan küçük bir sahil beldesi diyebiliriz. Tam merkezdeki Womens Cooperatif (Molyvos’ta da bir şubesi var.)  uğranması gereken yerlerden. Balkonunda yer bulabilecek kadar şanslıysanız gün batımı için mutlaka gidilmeli.

Agiasos Köyü, Seramik işçiliği, oyma ağaç ürünleri ile meşhur turistik olan bir köy. Max. 1 saatinizi alacak bir nokta.

Agiasos Köyün'deki Panaghia Kilisesi, köyün ortasına konumlanmış, fotoğraf video kaydının yasak olduğu, Ortodokslar için Meryemana evi olarak nitelendirildiği için çok önemli olan bir nokta. Kiliseye girdiğimizde ibadet insanlar olduğu için, rahatsız etmek istemediğimizden kapısından bakıp, çıktık. Sonuçta ibadete açık bir ibadethane…

Kilisesinin kapısından çıktığınızda karşınızda yanyana duran cafeler göreceksiniz. Birini seçip, asma altında serin serin bir şey için derim. Görüp görebileceğiniz en canlı köy burası olabilir bu adada:)

Hele o tatlıcı yok mu… Dönüş yolunda olduğumuzdan, refavete kapılmayalım diye camından bakmakla yetindik ama siz bizim için de yersiniz umarım…

Artık merkeze dönme vakti geldi diyoruz ve ayrılıyoruz bu şirin köyden. Mitilini Limanda arabamızı teslim ediyoruz ve kahve içmek için limana gidip adada ki son birkaç saatimizi frappe ile değerlendiriyoruz.

Veee artık dönüş yolu.
Bir seyahati daha tamamlamanın mutluluğu ile döndük.

Bu 4 günlük seyehatin bize (2 kişi) maliyeti 560 euro: 2300 TL (Vize ve Ayvalık’a gidiş ücreti hariç)
Otel:130 euro
Araç kiralama+yakıt: 160 euro+40 euro
Feribot biletleri: 50 euro
Yemek içmek: 180 euro

*Bu parayı harcamayı göze aldıktan sonra daha güzel adalara gidip, daha eğlenilebilir kaanatindeyim. Sadece şahsi fikrimdir. Midilli severler kızmasınlar ;)