default_mobilelogo

Literatüre göre; 1462’de Fatih Sultan Mehmet tarafından Osmanlı topraklarına katılan ada, 1913 yılında Balkan Savaşlarında, Londra Anlaşmasıyla Yunanistan’a bırakılmış

ve 1922 yılındaki mübadeleyle de adadaki Türkler, Anadolu’daki Rumlarla yer değiştirmiş. Yani mübadele dramının yaşandığı yerlerden biri…

Lesbos, Lesvos, Midilli yada a Mytilini hangisini kullanırsanız kullanın yanlış değil. Şu anki nufüsu 150 bin civarında ve asıl geçim kaynağı zeytinyağı, uzo ve turizm.

Girit ve Eğriboğaz’dan sonra Yunanistan’ın en büyük üçüncü adası. Şekli ile bir çınar yaprağına benzer, iki iç denizi vardır. Kalloni ve Gera Körfezi…

Siestanın güzel uygulandığı bir bölge, bu nedenle 13:00-18:00 arasında heryer kapalı, Pazar günleri ise saate bakılmaksızın heryer kapalı.

Gelelim adayı nasıl gezeceğiz kısmına. Ada çok büyük ve bizim kısıtlı zamanımız olduğu için, ben çok detaylı bir program hazırladım gitmeden. Ancak yollar çok virajlı, mesafeler çok uzun ve biz biraz grip olduğumuz için uygulayamadık. Uyguladığımız kısmını detaylı olarak yazağım, en altta ise planladığımı görebilirsiniz.

Ayrıca ne kadar bütçe ayırmalı sorusunun cevabını da yazının sonlarında bulabilirsiniz.

1.gün

İlk otelimiz Mitilini merkeze 6 km uzaklıkta Pirgi Kasabası. Ampoulas otelde konaklıyoruz. Gera körfezi manzaralı, uygun fiyatlı, temiz bir ortam. Gün batımı manzarası görmeye değer.

İlk gün planımız, Güney bölgesine inip denize girmek. Ancak yolda yorgun olduğumuz planımızdaki Tarti’yi pas geçerek Agios Isidoros ve Plomari’ye gitmeye karar veriyoruz.

Agios Isisdiros; plajı adanın en iyi plajlarından biri olarak geçiyor ancak çok kalabalık ve araç park etmeye yer olmadığı için burayı pas geçiyoruz. Belki sakin başka bir plaj vardır diye ara yollardan yerleşim yerine giriyoruz ama siz girmeyin. Çünkü tek şeritli bir sahil yolu var. O yol üzerinde bu minicik sahil var ancak arkadaki vilların özel yeri olduğunu düşünerek burayı da pas geçiyoruz.

Vee 1,30 saatlik yolculuğun sonrasında Plomari…

Plomari merkezde bir küçük plaj var. Bir de merkezi geçtikten sonra evlerin altında kalan, dar merdivenden inilen Ammoudeli Beach var. Su temiz ama çok soğuk Biz Plomari merkezdekini tercih ediyoruz. Ve şansımıza arkadaki dağlarda orman yangını başlıyor. Bu nedenle fotoğrafların hepsi puslu…

Plomari, küçük şirin bir Ege kasabası. Yan yana dizilmiş sahil restoranları güzel görünüyor. Ancak biz Mitilini’de yemek yiyeceğimiz pas geçiyoruz burayı. Ama sizin fazla zamanınız varsa buranın keyifli restoranları olduğuna eminim, şans verin derim.

Bu adanın kedileri bile sakin, uyuşuk, poz veriyorlar 4 gün boyunca bana :)

Akşam yemeğine ise Mitilini limanın sonundaki denize sıfır restoranların en boş olanını seçerek güzel bir keyif yapıyoruz. 1çupra+kalamar+greek salata+ caciki+ peynirli kabak çiçeği dolması+200 ml uzo + su hepsine 36 euro ödeyerek, yediklerimizden de memnun olarak ayrılıyoruz buradan.

Akşam yemeğe geç gidip biraz da keyif yapınca alışveriş caddesi olan Ermou Caddesindeki her yer kapanmıştı. (23.30-24.00 civarı mağazalar kapanıyormuş). Bu nedenle Agios Therapontas Kilisesinin birkaç fotoğrafını çekip, yine sahil şeridine indik. Sahil ise clubları, pubların olduğu genç nüfusun eğlendiği hareketli bir yer.